Full av energi !

Idag så skulle Jonas till jobbet, jag vet att han har svårt att komma upp på morgonen så jag ställde min klock på 06.00 då hinner han till jobbet. Jag hörde när hans klocka ringde vid 05.30 och sa nu får du gå upp. När min klocka ringde vid 06.00 så låg han fortfarande i sängen. Fick tjata lite på han och fick som svar jag har ju varit vaken i 30 min, varför har du inte gått upp då? Nä det är skönare att ligga och dra sig. Det är det klassiska för Jonas del att dra sig och sedan somna om och få stressa satan för att hinna. Men jag har börjat ställa min klocka så jag kan sparka upp han.

Idag gick jag upp med Jonas satte mig för att läsa tidningen och kolla över datan lite för att sedan äta frukost. Jag hade ju bestämt med pappa att vi skulle till stallet och att han åkte ute runt 9-9.30 så hinner alla äta upp sin mat. När jag var klar med frukosten var klockan bara 07.00, sen var jag så rastlös så jag åkte ut till hästarna vid 8 tiden för att hinna smörja tävlingsgrejerna tills på måndag. Sen var jag där tills 13 tiden då var stallet klart, allt var smörjt och vi hann med att fika lite mackor.

Kan ju berätta för er som inte känner mig att jag har ett stall på 6 boxplatser, vi har 5 travhästar och 1 inackoderad ponny. Vi tävlar med 1 och sen har vi 2 fölston med var sitt föl.

Jag har nog aldrig varit så här rastlös och full av energi som jag är idag och har varit på sista tiden, det känns helt underart att känna så här och jag hoppas att det håller i sig.

Igår var jag hos mor och far efter jag varit med pappa i stallet, blev ingen ridning utan jag körde hästen som ska starta på måndag i Halmstad. Hon kändes fin hade ny balans (skor) på sig och det flöt på mkt bra. Vi åt revbenen tidigare än vad vi brukar och sen var det 2 timmar kvar till Idol så jag tog mammas bil hem och duschade och sen satt jag och dreglade lite över att Martin Stenmarck var med. Jonas jobbade ju till 21 och sen tar det ju 30 min hem då blev det dobidoo innan röstningen var.

Vad ska jag göra idag då?? Det blir nog att fortsätta packa ner mina böcker som jag vet inte kommer till användning innan vi har flyttat. Hoppas att lite energi försvinner där annars blir det vill till att göra nått mer fysiskt. Ska även försöka hitta en ny design till min blogg, men får fundera ltie först.



Ha en trevlig lördag!




(p.s. Kan meddela att min efterlängtade mens har kommit för några dar sen. Vilket är underbart hoppas bara den inte håller på i evigheter utan den blir lite regelbunden nu när jag äter lite bättre. d.s.)

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?