Onsdagen den 18 november..

Nu är det 4:e dagen och jag försöker äta frukost vilket jag aldrig gjort innan men det har fungerat bra. Jag har gått upp när min man åker till jobbet och pular lite sen blir det frulle och sen rullas det mot stallet. I stallet blir det oftast lite fika iform av en macka och vatten. Hemma sen framåt 13 tiden blir det lite frukt samt förberedande till maten som blir när mannen kommit hem från jobbet. Idag blir det kassler, vad det blir till vet jag inte än. Några tips ?

Har ju sagt att jag skulle återkomma med aktivitet 2 och 3 så här kommer 2:an:

Aktivitet 2 - Min Motivationsgrad:

Min vinst mer att gå ner i vikt?

Jag kommer att orka mer samt kunna utföra mer aktiviteter som jag gärna vill testa på.

Jag kommer att må bättre och bli mer hälsosammare.

Jag kommer att minska risken för sjukdomar.

Jag kommer förhoppningsvis få bukt på min menstruation som inte är minsta regelbunden idag delvis på grund av PCO-S.

Vad kommer det "kosta", vilka uppoffringar kan jag göra
?

Det som kan kosta är speciell mat och eventuellt träningsredskap eller gym.

Jag kommer att få ”offra” tiden framför TV:n och datorn. (Om man nu kan kalla det uppoffring).

Vad ökar mina chanser att lyckas
?

En fantastisk man som stöttar mig i vått och torrt.

Men även vänner och familjs stöd kommer att behövas.

Vad skulle kunna hindra mig från att lyckas
?

Att jag tappar mitt fokus och vilja.

(Att min man ger med sig när jag tjatar att jag är sugen på något sött och gott.)

Min motivationsgrad 1-5
?

4,5

Är jag redo för det här
? (där fanns det två alternativ)

JA
, jag vill köra igång NU!

NEJ
, jag behöver mer tid att förbereda mig

 

Jag tänker vänta med den riktiga starten tills jag har batteri i vågen för att verkligen se om min fokus och vilja följer min planering. Så nu blir det till att kämpa vidare med att få rutin på när jag ska äta och vad jag ska äta. Sen även att få in lite mer motion på schemat.

Får återkomma med aktivitet 3 när jag har vågen så jag vet vilken vikt jag ska utgå ifrån.

 

JAG VILL, JAG SKA, JAG KAN


Postat av: Viktkamp

dessa frågor kanske jag oxå skulle ha på min blogg för att motivera mig..

2009-11-18 18:49:30
Blogg/Hemsida: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Madde

Du är mer än välkommen att "sno" frågorna.. Jag tycker om att skriva ner så man verkligen har på papper hur man har tänkt sig. Länkar till din blogg. Kommer att följa den.

2009-11-18 21:28:04
Blogg/Hemsida: http://maddeinpalivet.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?