Sablans skit....

En tråkig del:

Nu när vi haft lite tur med 500kr mer denna månad, totalt ca. 950kr att leva för. Tror ni inte bilen pajar så nu har vi totalt kostnader på bilen 3000kr vilket betyder att vi ligger back på 2050kr. Nu känns livet riktigt surt. Varför ska allt jämt kosta pengar. Tänk om inget kostade över 20 lappen vad mkt bättre allts kulle vara då. Jag skulle kunna köpa lite nya kläder framförallt. Jag behöver verkligen det, har haft dåligt med kläder innan och gått i samma kläder hela tiden inte kul när man ska gå bort och får använda samma som sist, men nu är problemet det att de kläder har ju börjat gå söder för jag använt dem så himla mkt. Älskar mina mysbyxor som jag har men det passar inte alltid att ha dem. Nä nu får det vara slut på detta, det finns människor som har det mkt värre men det tar på en att leva på ingenting. Förhållandet får sig verkligen en test omgång, men det funkar bra ändå vi har ju varandra och det är huvudsaken.

En rolig del:

Jag har fått bekräftat att jag kommit in på skola och nu ska jag läsa till unersköterska. Ska bli skoj att göra något, jag skulle ju vilja starta någon form av handikappsverksamhet med hästar. Därför har jag valt att läsa till undersköterska. Vill ju helst i hela världen bli djursjukvårdare men har inte betygen för det, hade jag inte kommit in till att läsa till uska hade jag valt att läsa in lite ämnen för att kanske/ev. läsa till djursjukvårdare. Men så blir inte fallet nu. Då kommer vi/jag få studiebidrag och studielån. Känns surt att ta studielån egentligen eftersom jag redan har ett lån där på ca. 100.000kr men vad fan gör man inte för att kunna leva lite. Inte kul att gå till skolan med trasiga kläder, inte kunna köpa studiemedel eller liknande.
Vi kommer ju flytta till mindre lägenhet så vi kommer får mer över för att kunna spara upp vårat lilla sparande igen. Är ju i botten nu eftersom jag inte har någon inkomst. Vi hoppas kunna dra ner studielånet när vi kommit i fatt lite med ekonomin. Framför allt hoppas jag att det finns jobb när jag är klar att det har vänt på marknaden.

Nä gott folk nu ska jag titta lite på direktsädningarna från globen horse show på svt.se

Ha en bra jobbar/arbetslös vecka.
Postat av: Cilla

Jag vet hur du har det. Tank om pengar inte var sa betydelsefullt!!! Det hade varit sa mycket lattare da! Va roligt att du ska lasa till USK:a. Det dar med handikapp och hastar later jatteintressant. Om du ar mer nyfiken sa vet jag en klubb som ar jattestor pa handikappverksamhet men den ligger sa klart i Stockholm... Stora kramar fran mig!

2009-11-29 20:20:12
Blogg/Hemsida: http://www.daimilus.com
Postat av: Madde

Cilla: ja det ska bli skoj att läsa även om det är till mitt drömyrke, men man måste ju göra nått för att få en inkomst. Givetvis ligger den i Stockholm som det mesta gör eller Helsingborg. Men det är 3 terminer nu som jag vet vad jag ska göra.

2009-11-29 20:35:07
Blogg/Hemsida: http://maddeinpalivet.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?