Torsdag 19 November ¤ uppdaterad ¤

Idag har det städats och packats hemma. Nu nalkas det snart iväg för att kolla på en lägenhet *håller tummarna* att den ser bra ut. Den ligger ju bra till allt så det vore ju toppen om det passar oss.

Jag känner mig nöjd med att komma in i fas med att äta lite oftaren än vad jag gjort tidigare. Förr en vecka sen åt jag ingen frukost kunde ta en macka som 11 fika sen väntar på att mannen ska komma hem efter 16.30 då var jag hungrig som tusan mkt mat på tallriken sen inget mer den dagen.
Idag äter jag frukost, ett mellanmål framåt 12-13 tiden, sen mat vid 16.30 och ev lite te och macka till kvällen känner mig mkt piggare än vad jag gjort innan och Jonas säger att jag blivit piggare och är på bättre humör. Jag vet att det inte är optimalt det jag äter nu och på de tider men jag känner att jag måste vänja mig in med detta först för att sedan kunna lägga till mer måltider på dagen.
Jag äter inte lika stora portioner längre, dricker mer vatten på dagarna (har flaskor fyllda i kylen). Jag har aldrig varit en hejjare på att laga mat tycker det är extremt tråkigt och ointressant men 3 dagar i rad har jag gjort maten så den är klar till 16.30 istället för att Jonas ska börja göra maten då (jag har ju den klar till Unga Mödrar), kan tillägga att vi alltid har någon grönsak på tallriken. Morötter är gott till det mesta och en av de billigare sorterna.

Nu ska jag göra mig klar till lägenhetstitten.


¤ Uppdatering ¤
Nu ha vi varit och tittat på lägenheten. Vi har bestämt oss för att ta den. Den har ju varit den största kvadrat mässigt. Det var en rätt så stor hall till höger var sovrummet med många garderober (inget vi har nu, men som vi har haft krav på nya lyan), efter det var köket oj, oj, oj säger jag bara, det var gammalt med inga raka vinklar någonstans typ men det var mysigt. Det som vi ska kolla upp där är om vi kan få skåpsluckorna om målade. De är knallgula. Rakt fram i från ytterdörren är badrummet. Inte sveriges snyggaste men det fanns badkar vilket jag har saknat. Till vänster var vardagsrummet med balkong ska bli skönt att slippa ha den i sovrummet.
Så nu blir det till att börja packa så man kan flytta smidigt sen när det är dax.

Ha en bra kväll

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?