Träna dig ner i vikt : från XL till M med effektivt hemträningsprogram

Japp när jag tittade i bokhyllan hemma hittade jag denna bok:
Träna dig ner i vikt : från XL till M med effektivt hemträningsprogram..

Hade helt glömt bort att jag hade köpt den.. satt och bläddrade i den och har nu bestämt mig för att köra efter det som står i boken.. Det fanna olika aktiviteter som man skulle skriva ner



Aktivitet 1 - Mina Mått:

Datum:
Jag väger idag
:
Mitt BMI är
:
Min midja är
:
Min rumpa är
:
Höger lår är
:
Vänster lår är
:
Höger arm är
:
Vänster arm är
:
Höger vad är
:
Vänster vad är
:

Jag la till höger och vänster vad då jag vill ha kolla på att jag inte tränar så jag får större vader...



Aktivitet 2 - Min Motivationsgrad:

Min vinst mer att gå ner i vikt?
Vad kommer det "kosta", vilka uppoffringar kan jag göra
?
Vad ökar mina chanser att lyckas
?
Vad skulle kunna hindra mig från att lyckas
?
Min motivationsgrad 1-5
?
Är jag redo för det här
? (där fanns det två alternativ)

JA
, jag vill köra igång NU!

NEJ
, jag behöver mer tid att förbereda mig



Aktivitet 3 - Mina Mål och Delmål
Rimligt att gå ner i veckan är mellan 0,5-1 kg. Det blir på 1 månad ca. 1,7 kg, på 3 månader ca.5 kg, på 6 månader ca. 10 kg och på 12 månader ca. 20 kg.

Min vikt idag:
Min vikt om 3 månader
:
Min vikt om 9 månader
:
Målvikt: Min vikt om 1 år
:
Mina nya beteendeförändringar och prestationsmål är
:

Jag vill gå ner mer än 20 kg men jag har det som ett mål för att sedan börja om med den vikt jag har om 1 år. Vem vet kanske är nöjd med det resultatet jag har då.



Aktivitet 4 - Min puls


Datum:
Min vilopuls innan jag börjat träna
:

Datum
:
Min nya vilopuls 3 månader senare
:

Datum
:
Min vilopuls efter 6 månader
:



Jag kommer att väga och mäta mig på söndag för att börja på måndag är jättemotiverad.. Jag kommer att fylla i aktiviteterna i min blogg, vilket som jag kan känna är lite blottande men jag har bestämt mig för att göra det. Det kanske hjälpa någon annan eller ?

Jag kommer skriva i hur mitt träningsschema ser ut enligt boken åxå, kanske vad jag ätit... Jag SKA först och främst lära mig att äta oftare..äter jag frukost äter jag bara kvällsmat äter jag ingen frukost äter jag bara lunch..hmm det måste bli ändring där.. Jag behöver lära mig att stå vid spisen åxå.

Jag har redan mätt mig och börjat skriva lite i aktivitet 2 kommer föra in det senare.. Jag tror inte måtten hinner ändra sig till söndag så vi mätte mig igår..

Ha en bra dag

Postat av: Lollo

Vilken bra bok du har :)

Jag vill oxå gå ner i vikt så kommer sitta som klistrad vid din blogg o se dom olika aktiviterna :)

Kramar, ha det gott =)

2009-11-12 14:45:22
Blogg/Hemsida: http://www.nogg.se/lollosplace

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?