Vad ska man göra..

Jag har precis suttit och räknat ihop alla räkningar inför betalningen... Efter alla räkningar är betalda har vi 424 kr kvar att handla mat för.. Det känns inte alls kul att veta att man inte har mer pengar framför allt nu inför julen... Tänk att pengar ska ha så stor betydelse... Jag skulle göra vad som helst för att få ett jobb som ger oss mer att leva för... Vi kommer ju flytta till mindre lägenhet men det är 3 månader tills dess det bli 3 hyror till som ska betalas... Just nu är livet skit och det är tur att vi har varandra... Ingen som vill skänka oss pengar? Eller ett jobb till mig? Jag vet ju att allt kommer att lösa sig men 424 kr räcker inte långt...
Postat av: TruckerElin

Halkade in här på nåt vis som jag hunnit glömt.. :) 424 kronor, det är ungefär precis lika mycket som jag fick kvar denna månaden också.. Då är ändå denna månaden bättre än förra månaden då det vart ca 200. Det är skit att vara arbetslös och ensamstående.. :-/ Tur att man har föräldrar att vända sig till för lite hjälp ibland..



Roligt att läsa igenom din blogg. Det kändes på många vis som att du delvis är på samma läge som mig i livet. Arbetslös och plusviktig.

Har funderat ett tag på att starta en till liten blogg (min nuvarande är mest stickning) där jag ska dokumentera viktminskning från början. Har inte varit tillräckligt inspirerad ännu bara. Blir lätt så när man sitter här ensam och deppad :) Men kände mig lite mer pepp nu när jag hittade din blogg iaf. Kanske vi får inspirera och motivera varandra :)



Ha det bäst! :)

2009-11-28 00:59:52
Blogg/Hemsida: http://handgjort.blogspot.se
Postat av: Madde

TruckerElin

Vad kul att du halkade in..

Jag tycker du kan starta upp en blogg om din viktminskning ändå även om motivationen är helt borta.. Tror det kan hjälpa dig på traven att hitta den.. Jag har tappat min motivation nu när vi har så dåligt med pengar...

Ska ju börja studera efter nyår så då kommer jag få lite studiebidrag och lån så det känns skönt på ett sätt men inte att man ökar på skulden till CSN..

2009-11-29 20:08:36
Blogg/Hemsida: http://maddeinpalivet.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?