Bilder från promenaden..

Igår var jag ute och gick... Totalt den dagen hamnade jag på 20584 steg... och nästan 1,6 mil så jag kan meddela att när jag kom hem efter att ha gjort stallet och tömkört två hästar så var jag mör i benen.. men så länge jag höll i gång var det ingen fara... Fötterna fick sig en extra behandling i går efter att ha legat i badet en stund... Det var så jäklans skönt.. gick inte fort eller nått utan bara gick för att rensa tankarna lite.. Hade med mig en macka som jag åt halvvägs för jag hade inte ätit någon lunch innan jag knallade i väg... Tog runt 2 timmar att gå från mitt hem till stallet man kan nog gå på i alla fall 1,5 timme...

Här kommer lite bilder från promenaden (innan jag skriver mer):
Bilderna är klicka bara.. var tvungen att minska ner dem för att kunna lägga upp dem...


Bilderna ligger i ordningen som jag tog dem... Början av promenaden och sen avslutar jag med en bild på mina fina stallskor som fötterna hade tröttnat på att vara i efter allt promenerande....



Idag så hade jag planerat att cykla till stallet men jag kom inte ens halvvägs...var mörare än jag trodde i mina ben och att cykla i motvind och känna att man inte kommer framåt var inte alls skoj.. så jag tänkte att då går jag väl med cyklen tills jag kommer till spåret jag gick på igår men hade turen (oturen) att pappa kom och så jag fick lift till stallet men imån ska det bli en promenad till stallet... tycker det är skönt att gå nu när det är fint väder.. Men imån så ska jag inte gå på järnvägsspåret lika mkt då det är jobbigt med alla buskar som sticker upp samt all makadam... utan imån bli det nog en längre runda tackvare att jag ska gå mer på grusvägarna men det gör inget.. ska ha ett par gympadojjor på mig med så får vi se hur det går... Jag har ju bestämt mig för att verkligen förändra mitt liv så nu ska det ske.. Stavarna ska garanterat med imån...

Nu ska jag äta lite gott... Ha en trevlig fredagskväll!!!


Kommentarer från inlägg:

Vecka 14

Sessan

hihi vad komiskt! Även jag och min fästman möttes via nätet. :O)

Det låter som att du har en härlig vecka framför dig. Hoppas att den blir bra!
ska också försöka ta tag i mitt onyttiga småätande nu efter påsk... skickar en extra peppkram till dig!

Svar:

Ja det var lite roligt...Tror att allt fler träffas via nätet faktiskt.... Japp veckan som gått har varit toppen kommit gång med lite promenader åxå... Skickar tillbaka en peppkram till dig med!!


Hur ska jag göra...hmm


Susanne

Du ska göra det som känns bäst för dig. Verkar vara svårt att komma in på den här i Skara. Söka kan man alltid göra till båda. Sen får du fundera på hur du ska göra och vad du känner för. Hur är det med jobb som djursjukvårdare?
Kram kram

Svar:
Jag kommer att söka till båda.. ska plugga in lite ämnen till hösten sen får vi se.. ska väl ge mig på att göra ett högskoleprov åxå... På båda utbildningarna så är man i stort sett granterad jobb...
Sessan

Har hört att utbildningen i skara är grymt bra, men 1,6 på hp är inte det lättaste kanske! men det är ju alltid värt ett försök! annars tror jag säkert att utbildningen i skåne oxå är bra! kör på det som känns bäst!

Svar:

Jag kommer som sagt söka båda utbildningarna till nästa höst... Men jag hoppas givetvis att det dyker upp något jobb för mig...

En lång promenad ska det bli idag

Fia

Underbart med en långpromenad med bra musik i öronen oxå. Kan inte bli bättre. kram

Svar:
Ja det är så himla skönt att bara ge sig ut och gå med sin favvomusik i öronen.. men även utan och bara höra naturens egna ljud... Kramizz

Har fått en kommentar på familjeliv också men hon kunde inte kommentera på bloggen.. upptäckte att går man in på min viktblogg så måste man trycka på nollan för att kunna kommentera och inte på texten kommentera..

Familjeliv kommentar:

Hej,

Hittade din blogg och tänkte kommentera där, men det gick inte så jag skriver här istället. Tyckte det var jättekul att läsa det du skriver och kommer absolut att följa dig. Jag hade samma utgångsläge som dig för drygt ett år sedan. Nu har jag nått det mål jag satt upp och det känns härligt. Försöker ta ytterligare några kilon, men är i stort sett nöjd. Tycker att ditt upplägg verkar riktigt bra och jag önskar dig lycka till. Tror att det kommer gå så himla bra. Du verkar så himla motiverad. Heja dig!

Svar:
Tackar så mkt för din kommentar.. vad snopen jag blev att jag fått ett brev i inbox på familjeliv... :)
JAG ska klara mina mål denna gång... har inget förbud utan försöker äta med måtta.. oxch så länge vågen visar neråt så tänker jag fortsätta med det... Det är som min dietist säger jag har ju verkligen ett mål att se fram emot och det gör ju att jag blir motiverad... Lycka till själv med kampen mot de sista kilorna....




Postat av: Fia

Vilken fin blogg du har fått till :-)

2010-04-10 15:01:00
Blogg/Hemsida: http://fiasav.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?