Livet leker just nu..

Jag är betydligt lyckligare idag än vad jag var igår... Dagen börjar med att ringa runt massa samtal och fick väl inget vidare svar på dem samtalen.. men sedan ringer telefonen och det är de från jobbet som tidningsutdelare.. Han frågade om jag var intresserad för det fanns 4 veckor och det var området där jag bodde så jag skulle ju få betal motion under dessa 4 veckor.. För det är många och då menar jag MÅNGA lägenhetshus att springa i .. det är ju toppen jobb.. man jobbar 2,5-3 timmar från 03.00 - 06.00.. Skönt att ha resten av dagen ledigt tänker ni nog nu.. men så blir det inte ska jobba på ett äldreboende i 6 veckor så jag hoppas att dessa 4 veckor inte kommer mitt i denna period utan antingen i början eller slutet.. men skit samma det gäller ju bara i 4 veckor så det blir till att stå ut.. ska träffa "chefen" på onsdag om tidningsjobbet så jag hoppas att jag ger ett bra intryck.. Jag brukar inte få heltid på äldreboende så jag tror att det löser sig.. har jobbat många kvällar tidigare somrar så jag hoppas det blir så nu med...

Varit på praktiken idag med fixat med hästarna.. Körde en och en annan som pappsen skulle köra var halt så vi får se hur det är med henne imån.. Hon hade trampat av sig en sko idag så vi tror att det finns något samband där att hon kanske har vrickat sig..Vi får se imån helt enkelt.. just nu står hon med back on track bandage...

Sen när mannen kom hem så stod han med en blomma i handen till mig... Han är den bästa.. han vet hur man förgyller en dag... Jag älskar han med hela mitt hjärta och själ..


I går skrev jag att jag hade många frågor på lager men de är som bortblåsta idag... skulle skrivit ner dem..:(

Men det ska bli en dagens fråga i alla fall:

Vad gör dig lycklig och glad?

Det som gör mig glad är när solen skiner spelar ingen roll vad det är för väder annars, bara solen skiner.. snö eller regn det kvittar.. Att vännerna mår bra, självklart att familjen mår bra... Att se barn gör mig jätteglad de är så spontana.. Djuren de kan få en glad när man mår som sämst....

Det som gör mig lycklig är vetenskapen att någongång kommer jag lyckas med mina drömmar.. Jag har en fantastisk man som kommer med överraskningar när jag minst anar sånt gör mig lycklig!! Att se nära och kära lyckliga gör att man blir varm inombords..


Hur märker ni att ni är lyckliga? Hur ser en lycklig människa ut?



Nu hinner jag inte med att sitta mer idag.. hoppas på ett bättre inlägg imån...

Ha en toppen Torsdagskväll.. Ge vännen/mannen/famlje eller någon annan en extra kram eller puss i kväll!!
Postat av: Anonym

hej hej hoppas allt e väl

2010-04-24 22:14:00
Blogg/Hemsida: http://mammanemma.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?