Lyckan fortsätter...*hästigt inlägg*

Igår var det en lång dag med bara häst på schemat... Eller nästan i alla fall... Åkte till stallet vid 10 för vid 11 skulle veterinären komma och verka de små grabbarna, vilket gick toppen det sköter sig toppen för att vara 1 åringar i april och maj.. Fortsätta att stressa med mockandet och slänga till insläppsmaten... Jag hade inte smörjt selen och div utrustning som skulle med då vi använder det hemma när vi kör 2 hästar samtidigt och i torsdags vill e jag ha en ledig dag.. Så det var bara till att plocka fram smörjhandskarna och sätta igång... Vi hade planerat att åka till Kalamr travet runt 14 tiden senast 14 egentligen... pappa kom runt 13 för att fixa det sista.. Jag packade klart allt som var smörjt.. Vi skulle inte starta förens vid 20 tiden men vi hade en extra häst med oss som skulle gå banjobb och kusken som skulle köra henne vill köra vid 16 så det varl ite stressigt och till råga på allt så hade Emblem som skulle gå banjobbet trampat av sig en sko så det blev riktigt stressat ett tag.. men vi hann ner och allt vad med...
Emblems kusk har kört henne mkt innan hon kom till oss så hon visste hur hon varit innan och sista gången hon körde henne så var hon katastofalt dålig (detta var innan hon kom till oss) men nu fick vi toppen resultat.. Hon hade aldrig travat så här bra!!! Det är ju toppen vi hade ju inte trott det efter den första kommentaren att hon var katastrofalt dålig... Visst tyckte vi att hon tränat bra hemma men det sätter sig lite i huvudet när man hör negativt men nu har vi bara positivt i huvudet om henne...:)
Penja som startade igår hade heller aldrig varit så bra som hon var igår, vann inte men sänkte sitt rekord och sprang in 2000 kr... vi ska göra lite justeringar till nästa lopp eller om det bli loppet där på det beror lite på vilken distans hon ska springa på ....

Så vi åkte hem glada.... Jag somnade inte förens halv 3 i går eller idag blir det ju så jag är lite seg i dag... men jag är lycklig.. Alla hästarna är pigga och fräscha... Jag har den underbaraste mannen... Kan inte vara annat än lycklig....

Nu måste jag ta en figurett och sen vänta 30 min för att få äta frukost.. idag ska jag böra med den på rikgit.. blev lite konstigt igår med allt stressande så jag sköt starten en dag framåt...

Hoppas alla får en solig och bra dag!!!

Här är det mulet och regnet ligger och väntar..


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?