Det är jobbigt att öppna ögonen när man gråtit sig till sömn....

Många har undrat vad som hänt...
Många tycker att det är väl ingenting, bara till att härda ut...
Många säger jag förstår dig...

Det som har hänt att jag orkar inte mer... Skolan tycker jag inte är kul eller intressant... på lektionerna fattar jag inget och det gör att jag tänker på allt jag kunnat göra om jag inte var där.. Jag har inget intresse för att läsa till undersköterska.. jag vill inte jobba med gamla... jag vill jobba ute med djur.. främst hästar.. men det är inte lätt...

Jag har mått så dåligt psykiskt för att jag inte hinner med mina älskade hästar... och när jag väl är i stallet så vill jag  bara hem så jag kan gräva ner mig i böckerna... Efter som intresset är lågt så måste jag läsa mkt mer för att det ska gå in och det går in och ut lika fort... Jag är en person som alltid siktar på  MVG och eftersom jag inte fattar nått så blir det svårt och det gör att jag mår mer dåligt...
Jag har renskrivit alla genomgångar och instuderingsfrågor på dator och lagt till bilder för att jag lättare ska förstå.. Det jag får höra i skolan är att jag är överambitiös och kommer får MVG rakt igenom det ökar ju inte ångesten över att jag måste ha MVG... Jag tror inte de fattar att jag tar illa upp... det är lite som psykisk mobbning...

När väl helgen kommer vill mor och far att jag ska med till stallet en par tre timmar kan jag väl följa med.. men det går ju inte när man har  stora inlämningsuppgifter och prov.. det gör ju att jag känner mig tvingad till att åka till hästarna för annars sviker jag dem...

Det jag får höra är att jag ska stå ut det kommer bli lättare... vad ska du göra om du inte går i skolan? då måste du skaffa jobb.. har du något på gång? Nä det är bättre att vara kvar i skolan och bli något så du kan få jobb sen...

Är det verkligen värt att stanna kvar i skolan när man tycker det är ointressant? tråkigt? svårt? jobbigt? gråter sig till sömns pga alla skuldkänslor?

Det spelar ingen roll vad jag gör så kommer jag aldrig vara tillräcklig bra... Går jag kvar i skolan för att andra vill det så sviker jag mig själv.. går jag inte kvar så är jag ett stort misslyckande som inte klarar av att gå i skolan eller skaffa jobb...

Det finns de i klassen som har 3 barn och hus och klarar av det då ska jag väl åxå göra det?

Det är jobbigt att höra utav alla hur går det med hästarna? håller du fortfarande på?? Min hästar är de som gör mig glad och lycklig när jag kan vara där ute hela dagarna...

Vad är ens liv värt egentligen...

Och kom inte och säg att ni förstår vadf jag känner.. det finns ingen som kan det.. det är min tankar och känslor inte era...

Nu orkar jag inte skriva mer... tårarna rinner... inlämningsuppgifter väntar på att bli klara...

Skulle vilja bra försvinna för ett tag.. bara resa iväg..

(Det är jobbigt att öppna ögonen när man gråtit sig tills sömn...det är svullna och sitter ihop)
Postat av: Fia

Men vännen då. Nä jag kommer inte att säga att jag förstår dig för som du säger är det dina kännslor och tankar. Men kanske det är dax att lyssna på sig själv? om du inte vill bli uska eller har nått intresse i detta, varför kämpa i mot? jag tycker du är skit duktig som fortfarande hänger i. jag själv hade gett upp för länge sen om inte jag tyckte det va kul. Men kom i håg att tänk på dig själv. kram

2010-02-13 12:36:57
Blogg/Hemsida: http://fiasav.blogg.se/
Postat av: Sessan

vad du än gör. Gör inte som jag... Jag kände att jag vantrivdes och inte var intresserad av det jag läste. Men tänkte jag har ju inget bättreför mig så då är dte väl bättre att jag fortsätter läsa... Nu har jag läst drygt 2,5 år. Är färdigutbildad till sommaren och har sån jävla ångest! Varför har jag kastat bort 3 år på något jag inte vill bli? Varför slutade jag inte när jag kände att det inte var rätt? vad tusan ska jag göra nu när jag snart är klar? Försöka hitta ett jobb osm jag inte ens är intresserad av att jobba med eller helt enkelt börja plugga till något annat. och förlora tre år till? Jag kan inte råda dig till vad du ska göra... men om du känner att det inte är vad du vill göra, fortsätt inte bara för att du inte har "något bättre för dig". #Härda inte ut" Du kommer troligtvis ångra dig. Hoppas att det löser sig på bästa sätt och att du kommer på hur du ska göra! kramar

2010-02-15 11:40:52
Blogg/Hemsida: http://Sessan85.blogspot.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?