Helt underbar....

.. Känsla finns i kroppen... Efter att fått vara i stallet...

Nu har helgens besök åkt hem och jag eller vi (Jonas och jag) har hunnit med stallet två gånger.... Först så staplade jag ett stort lass hö medans Jonas skottade lite sen kom han in och hjälpte mig... Sen ringde pappsen och frågade om vi ville ha mat och det tackar vi aldrig nej till... God mat med potatis, fläskfile och så med lite grönsaker till mums fillibaba... Är inte någon älskare av potatis men ibland är det riktigt gott... Sen bar det av mot stallet igen.. Det var dax att göra samtliga 4 fina blev noggrant borstade och de "små" bebisarna Balthazar och Banzai skötte sig exemplariskt.. Det är 3:e gången de står själva på gången fast satta utan att någon står och pratar med dem i huvudet.. Blir lika inponerad varje gång man hanterar dem.. De är så duktiga...

Ska bli så skönt att kunna vara i stallet och pyssla.. det ser ut som ett "bomb" nedslag så det blir till att ta tag i städningen så det blir lika fint som det brukar vara... det märks att jag inte varit där... Går bara till trosdag denna vecka sen är utbildningen avslutad... har dock 1-2 lektioner i veckan med Webbdesign men det gör mig inget...
Vi måste städa ur sista i gamla lägenheten denna vecka.. vi har gjort klart 3 rum sen har vi gjort det jobbigaste i köket så det är bara till att stoppa tillbaka allt i kyl och frys..sen är hallen och "data"rummet kvar emn inga hyllor eller likande så det kommer gå fort hoppas vi i alla fall.. har några lass kvar emd som vi inte fått plats med...

Imån har vi studiebesök sen var det planerad tävlig i Halmstad men vi kommer inte att åka pga. transportförhinder... ska snöa massor och vi har massor med snö hemma... så vi stryker oss...

Gillar ni snön?? Jag älskar snön det finns inget som är så vackert som att se allt som är vitt ute.. det är som vykort.. Jag lovar att alla som inte gillar snön kommer att sakna den nästa vinter när det blir blött och slask hela vintern... Passa på och njut.. man vet ju inte när man har så här härlig snö nästa gång...

Nu ska jag slappa i soffan lite med mannen...

Ha en toppen söndag...
Postat av: Madicken

HIttade hit från Familjeliv, viulken fin blogg du har och visst är det riktigt avkopplande att bara få åka ut i stallet om så bara för att mocka...:-)



Ha en underbar eftermiddag!

2010-02-24 13:59:10
Blogg/Hemsida: http://abimopectore2010.blogspot.com/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?