Rapport från...

...Dietistmötet som var idag...



Först på fm var det dags för skola... Gick igenom lite hab/rehabilitering... nu har jag bara en lektion kvar och den är på torsdag... ska bli så skönt... men inte kul att betala alla räkningar med en lön.. men det löser väl sig alltid.. Få väl leva på luft och vatten annars...

Åter till mötet:

Jag har ju skrivit att jag tyckte inte hon lät trevlig i telefonen och at jag var nervös för mötet... Men idag har jag verkligen inte varit nervös, har ju varit med Jonas hos sin dietist så jag tänkte det blir väl likande det mötet...
Måste börja med att säg vilken härlig person det var.. satte respekt men inte så att jag är livrädd för att gå tillbaka... jag längtar till återbesöket för att kunna bevisa för henne att jag är motiverad och att det hänt något... Det var snälla mål som vi pratade om.. på 3 månader ska jag gå ner 5% av min vikt vilket blir 5-6kg... och det är inte orimligt... det behövde ju inte bara vara vikten utan gick jag ner ex. 4 kg och 10 cm i omfång så var ju det minst lika bra... Hon var hård men inte så att jag gick där ifrån och inte vill komma tillbaka... Precis lagom var hon.. Hon ville att jag skulle nämna 3 saker som jag vill/kunde ändra/bli bättre på..

Mina svar blev:
* Bättre kostvanor (mer regelbundna måltider)
* Mer motion
* Mindre sötsaker


Jonas var ju med på besöket så jag komemr skriva vi men framför allt gäller det ju mig..

Jag äter ju sällan frukost eller mer än en måltid... Jag kan äta lunch sen äter jag inte mer..fast det gör jag nog fast inte medvetet så går jag och små äter..(fast Jonas sa det att inget försvinner ju i skåpen) Men när jag väl äter så äter jag stora portioner...
Jag ska lära mig att äta: * frukost, * mellanmål, * lunch, * mellanmål, * middag och sedan
* kvällsmat
....
Jag ska ju klara det för det är ju för min egna skull och våran framtid som blivande föräldrar.. Hon sa ju att jag hade ju en toppen sporre med att vi vill skaffa barn... Det är ju därför jag vill ändra på  mig inte för att kunna köpa finare kläder utan för att få ordning på min hormoner...

Jag ska minst motionera 30 minuter dagligen genom promenad, simma, cykla eller spela aktivt Wii spel...

Vi köper ofta en stor lösgodispåse på fredagen som håller hela helgen nu ska vi ner till att äta max 100gr vilket är en chokladkaka... Vi ska båda vara hårdare mot varandra när det gäller att köpa läsk, godis... vi får lov att vara sura på varandra men det är ju för vårt bästa och våran framtid...

Vi ska till nästa gång ta med oss våra matsedlar som vi ska planera veckovis... Jag ska fylla i ett motionsschema där jag börjar från 1 mars och ska skriva ner hela månadens datum för att se när jag inte tränade.. För när man skriver upp datumet man tränade så ser man inte lika tydligt att man hoppat över någon dag eller likande...

Jag är super pepp.. Ska sätta mig och skriva upp ett "träningsprogram" och sen kommer jag lägga ut en utmaning "Mars utmaning" kommer att vara ganska simpel som en start månad och kommer bli tuffare för varje månad...

Jag kommer att uppdatera min viktblogg i helgen troligtvis på måndagmorgon.. men jag kommer länka till den här.. Där kommer jag skriva lite recept, motionstips, veckoplanering m.m.

Nu ska jag förbereda lite inte för ännu en kväll framför tv och OS....

Ha en toppen kväll!!!

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?