Dag 1

Japp i dag är det dag 1 på nya livet.. Glömde att väga mig i morse så det får bli imån, kommer lägga ut vikt och mått på en underliggande blogg till denna där ni kan följa minskningen...

Idag började jag dagen med en FRUKOST kanske inte den bästa frukosten men jag åt 2 ljusa mackor med makrill på, vi hade inget mörkt hemma och inte har vi varit och handlat heller utan det får bli att shoppa det när vi ska handla.. Sen har det varit stallet på fm för att sedan åka hem och fortsätta packningen inför flytten, har väl fyllt upp 3-4 lådor i dag inte jättestora..

Sen var det givetvis dags för starten på 30 dagars challenge med EA Sports Active, körde medelpass och jag kan säga att det var jobbigare än vad jag trodde det skulle vara.. Det känns i benen och armar, men det var otroligt SKOJ så det blir nog inte svårt att klara det... De har ju så man tränar 2 dagar för att sedan vila 1 och sen 2 träning osv.. Har tänkt på min "lediga" dag ta en längre promenad eller spela Wii Fit Plus som har flera roliga aktiviter/spel så man tränar när man har roligt...

En sak som jag måste skaffa är nya träningskläder, så det blir en tur till Intersport, Team Sportia, Stadium för att hitta något.. Brukar hitta bäst på Intersport så det blir nog att åka dit först... Har linnen att träna med men inga byxor mer än mysbyxor vilket bli lite varmt, har även shorts men det bli inte bra med bandet man ska ha runt benet...

Längtar efter morgondagen då ett nytt pass ska genomföras, Jonas jobbar så jag blir helt själv vilket jag var idag med för han satt vid datorn.. Jonas har lovat att han också ska använda sig av 30 dagar challenge men han skulle inte börja idag... Men han står och spelar tennis nu samt att han har staplat hö och skottat i stallet så han har ju tränat han med, även om han inte staplade höet själv för jag hjälpte ju till...

Nu ska jag klippa ut lite artiklar innan sängen nalkas..



Förra inläggets kommentarer:

Tess

Mitt liv skulle ha börjat den 1a januari, påminner om dina tankar om ett lite mer hälsosamt liv. Fråga INTE hur det har gått... :)
Lycka till, vi kanske kan följas åt och peppa varandra? :D

(ner med chipsen!)

Svar:
Jag tänker inte fråga dig hur det har gått då.... Självklart kan vi peppa varandra destofler detso bättre tycker jag... Lycka till själv!!
Tessan

Håller tummarna för dig. Hur mkt ska/vill du gå ner?

Såg nu en annan kommentar av dig, då har du rätt mkt att gå ner. Ska du ändra kosten då eller ge det en kick start med ngn kur?

Svar:
Jag vill ju gå ner på långsikt 30-40 kg, men har delmål på vägen annars kommer det nog inte gå.. Kanske nöjer mig med att gå ner mindre det beror ju lite på vad jag har för trivselvikt... Jag kommer inte köra någon "diet/kur" utan bara minska portionerna och träna mer.. Kanske blir en liten smoothie/juicedetox men inte nu iallafall...
Postat av: Evelina

Jag kör ju också en 30 dagars utmaning på wii active. Super kul!!!

2010-01-07 16:52:16
Blogg/Hemsida: http://prommis.bloggagratis.se
Postat av: Josefine

Vad kul att du hittade in på min blogg! =) Jag kommer lägga din i favoriter. Gillar att läsa andra viktbloggar så man får lite inspiration.



Jag kör oxå med 10 kg som delmål. Jag har samma som dig ca 40 kg att gå ner.

2010-01-08 15:16:37
Blogg/Hemsida: http://jossisviktresa.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?