Lördag och Söndag

Nu är dagens träning avklarad och jag har precis avnjutigt min goa frukost... Imån nalkas det vila enligt 30 dagars utmaningen, skolan börjar imån får se hur det går blir en promenad ner dit och en promenad hem igen.. Tror inte jag vågar ta cyklen ner för backen måste ju ändå släpa upp den för backen (orkar inte cykla upp för backen)... Lika bra att lämna den hemma..

Igår så var jag och jonas ute och gick med årsfölen Balthazar M.J. och Banzai M.J. för första gången skulle de få gå på okänd mark då sista jag körde tappade fårskinnsfällen som jag sitter på mitt ute på en åker, så vi tänkte att vi skulle ta med dem dit... Det gick jättebra att gå till åkern och hämta den sen var det som det var betong ben som vi bar... Vi tog en liten paus och lät de två små "snöhästarna" leka lite...

Balthazar M.J.

Banzai M.J.

De tyckte det var skitroligt att leka i snön och rulla sig.. Väl hem så kom betongbenen i fatt mig efter 50m men det var ju bara glatt fortsätta pulsa i snön hemåt... Det blev totalt en tur på 60-80 minuter...

Väl hemma var jag inte ett dugg sugen på att träna med EA Sports Active men nu hade jag ju antagit utmaningen så det var bara att ställa sig framför tv och köra passet lagom småsur kommer Jonas med kommentarer på hur jag ska göra m.m. vilket leder till att jag ger han värsta "utskällningen" om att han är en slöfock som inte orkar träna själv trotts att han sagt att han åxå ska köra utmaningen... och gladare blir jag ju inte när jag ser att han somnat i fåtöljen... Jag hade bett han börja med maten medan jag körde mitt pass.... Men nej han kom ut till köket och frågade om jag ville ha hjälp när det typ bara var att steka några kasslerbitar.. Sancka om att jag var glad sen... Jonas körde dock sitt första pass igår kväll runt 21.30 och han tyckte det var lite jobbigt och han blev svettig, så nu är han igång åxå..

Idag har jag en hemma dag ska hoppa in i duschen, sen blir det att städa och plocka lite medan Jonas är i stallet med pappa och fixar det.. Ska dock försöka ta mig ut en sväng i friska luften men det blir i em...



Så här ser min frukost ut igår (samma idag fast inte makrill på mackan):
1 macka med makrill
1 tallrik med youhurt med lite frukost hjärtan
0,5 l vatten (vanligt kranvatten i flaska)
sen är det mina tabletter 1 rosenrot och 2 omega 3 tabletter...

Lunch/Middag igår:

Potatisgratäng med Kassler och Toscansk färdigblandad sallad (Roman, Rosé och Rocola sallad), blandade i lite gurka och tomat.

Är så dåligt på sallad så jag köper färdigblandad sallad för att jag ska äta grönt.. Bättre än att inte äta det alls..


Vem älskar inte detta väder?? Solen skiner, kallt ute och snön gnistrar, Löve It!!

Bäst att hoppa in i duschen så man kan komma igång...

Ha det bäst !!

Ni som kämpar med träning och mat, forsätt kämpa tillsammans kan vi komma långt...


Förra inläggets kommentarer:


Sessan

Skickar en krya på dig hälsning och
peppkramar från mig.


Svar:
Känner mig mkt piggare faktiskt, visst känner jag av halsen ibland och örat men har fått mer energi så det värkar som det vänder..


Martina

hejhej..det går inte så bra..tänkte köra nyttig frukost idag vilket slutade med rostmacka och sylt..inte så bra. jag är nog beroende av socker igen,och jag ser inte fram emot att detoxa,igen,mådde skit senast jag blev fri frn sockret.men man måste ju förr eller senare och nu när vågen visar 3kg plus,ja,då finns inga om och men.. jag vet att medicinen har en del i viktuppgången och sötsuget/ökade aptiten,men det måste väl gå att vinna över?? jag vet vad du menar när det kommer till en sambo som inte "bantar" jag har dessutom en sambo som är beroende av cola och chips..skönt för honom att han är smal som en pinne!! när jag är igång är han dock förbjuden att äta i mitt sällskap,det är det endå som fungerar,för ett chips leder bara till fler...och ju längre jag sedan kommit,ju lättare har jag att stå emot,så han vet att det bara är för en tid...ska nog ta och skriva matschema och göra alla inköp idag,det gäller ju att ha nyttig mat hemma,så man inte åker dit på en rostmacka...träningen lär jag nog inte komma igång med förns nästa vecka,förutom lite kardio hemma..har sjukt mkt i kalendern just nu!! Lycka till!


Svar:

Klart att det går att vinna över, handlar bara om att vara envis och bestämd... Fick lära mig när jag gick på Xtravaganza att det var ok att äta söt och sånt bara man bestämt sig innan att det är ok så man inte har dåligt samvete efteråt, gjort är gjort. Igår köpte vi med oss lite godis hem men inte ens i närheten med vad vi brukar göra, jag har ju som mål att kunna plocka bort det helt sen men just nu trappar vi ner... Min man har väl runt 5-10 kg att gå ner, han har diabetes typ 1 så hans diabetessköterska är inte jätte nöjd med den vikt han har nu men bättre nu än det han hade innan... men han har antagit utmaningen nu så vi får väl se hur det går...
Vi ska åxå upprätta ett matschema i alla fall vad det gäller middag/luncher så vi vet lite vad som ska köpas hem och vad som ska göras...

Jag vet att du kommer att lyckas!! Forsätt kämpa så lossnar allt snart och bara gå av vana....


Cilla

Vi har varldens basta varktabletter har... Alkazelzer Cold and cough... det finns olika varianter men dom ar verkligen suuuuper nar man vaknar och mar lite taskit sa dar! Det finns bade brustabletter och vanliga svaljtabletter... sag till om du vill att jag skickar over nagra!


Svar:
Känner mig bättre nu Cilla men jag ska ha det i åtanke inför nästa gång!! Tack för tipset!!!
Postat av: Sessan

Å vilka fantastiskt fina bilder du lagt upp! :O) Är så härligt med ritkig vinter för en gångs skull!



peppkramar*

2010-01-11 12:12:55
Blogg/Hemsida: http://sessan85.blogspot.com
Postat av: Sessan

Tack! :O)

Jag blev verligen super förvånad! Tänk att det kan hända så mycket på bara en vecka. motivationen steg ju med ett antal hundra procent i alla fall!



När ska du väga dig nästa gång? håller tummarna för ett lika fint minus för dig!

2010-01-11 13:20:21
Blogg/Hemsida: http://sessan85.blogspot.com
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Så söta!

2010-01-17 21:31:49
Blogg/Hemsida: http://atatranakampa.wordpress.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?