Inlägg om VIP sviten....

Nu kommer äntligen nästa inlägg om VIP sviten hos Statt i Katrineholm. Blir inte så mycket text mer bilder.

Bilderna kommer att vara klickbara och ni får ursäkta den dåliga bildkvalitén.

Jonas och jag var ju uppe förra helgen i Katrineholm och hade bokat i ett VIP rum och vi hade ju en hel del förväntningar då det var VIP.

Det första man gör i ett rum är ju att kolla runt och se vad som finns m.m.

Det första man såg innanför dörren var garderober och ....

.. till vänster fanns...

Toaletten var i ett separat rum...
...till höger i rummet fanns...

soffgruppen var typ tidigt 80 tal... sängarna var två 90 sängar.. hade gärna haft skinnmöbler och en dubbelsäng...hatar när sängen glider isär...

Sen var det dags för lite mat i resturangen där vi bara Jonas och jag tills efterätten kom in då var vi väl en 5 st till.. riktigt mysigt var det...


Här är vi.. Jag dricker Cola och Jonas dricker öl...


Maten som vi åt var:

Förrätt:
Vitlöksbröd
Hembakt grekiskt lantbröd med en krämig vitlöksdressing



Varmrätt:
Plankstek Kalvytterfilé
Serveras på ekplanka med duchessmos och bearnaisesås



Efterrätt:
Fransk chokladtårta
med lättvispad grädde och chokladsås



Maten var super god...
Löööve vitlöksbröden de var helt perfekta...
Orkade inte ens hälften av plankan....
Och efterrätten var ju tvungen att få plats.. ingen fransk chokladtårta här inte utan en vanlig kladdkaka/tårta...

Men maten får MVG av mig....

Efter maten var det dax för lite bubbel...


Det var riktigt skönt men väldigt trång för att både Jonas och jag skulle få plats.. men finns hjärterum finns det skjärterum...hehe...

Problemet som blev lagom till att vi skulle sova var att bubbel poolen började bubbla utan vatten och det dånade inte lite.... Jonas stängde av men inom 20 min sattes den igång igen så det var bara till att ringa receptionen som kom upp och stängde av huvudströmbrytaren så att vi kunde få sova nått den natten.. som plåster på såren fick vi en liten korg fylld med godis..

Avlutar med en bild fån frukosten...


Var en fantastisk frukost buffé vilket jag höll mig mätt på hela dagen...

Betyg av denna hotellnatt:
Rummet får icke godkänt... var inte alls som jag tänkt eller uppfattat det...
Maten får Mycket Väl Godkänt +++



Skolan

Har varit första riktiga veckan i skolan.. och det är tufft speciellt när man inte har läst något sånt innan... hade första seminariet idag, gick hyfsat...Det var inte lätt när man väl fick frågan men man kunde de andras...
Det blir till att ägna lite mer tid åt skolan så man kommer in i det hela... en toppen klass är vi med en blandning från ålder 19-55 år.. Riktigt roligt...



Övrigt

Så är det väl som vanligt... Halsen gör ont till och från... Har inte orken att ta tag i mat eller träningsvanorna nu.. när jag inte pluggar eller är i skolan sover jag för att orka med.. Hoppas det blir bättre med tiden... Väntar ju fortfarande på att vårdcentralen ska kontakta mig ang. remissen från Karolina Kliniken.. Har mailat dem i dag hoppas på ett svar på måndag...

Känner mig stressad... dels att hinna med skolan... sen så skaffar ju alla barn runt omkring en vilket jag kan känna mig lite utstött och avundsjuk... Jag har ju ingen graviditet eller bebis och prata om... det gör mig stressad och pressad....
När kommer det bli våran tur?? Blir det våran tur någon gång?? Vi kanske inte kan få egna barn??.... Många tankar surrar i huvudet...

Försöker ta ett steg i taget... Nu ska vi se vad remisssen kan hjälpa mig med...

Nu måste jag i säng... långa dagar på helgen...

Ha en trevlig helg...












Postat av: sessan

Hej! vad skoj med ett inlägg! :O)

Ser ut som att ni haft en toppen helg. lyxigt att bo på hotel. :O)



Känner så väl igen mig i det du skriver ang barnlängtan...men snart är det vår tur! :O)



ha en skön helg! Kramar

2010-01-23 12:34:24
Blogg/Hemsida: http://sessan85.blogspot

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?