Ska det vara/kännas såhär....

Jag trodde inte att det skulle vara så tufft att studera, men det är det.. jag har denna vecka arbetat med skolarbeten från morgon till kväll... Har räknat ut att den kortaste dagen jag hade med skolarbete var i måndags när jag var på trav då var det 4 timmar sen resten av veckan har det pendlat mellan 9-12 timmar om dagen... utom på helgen då har jag väl haft 8-10 timmar med skolarbete....puh.. men nu har jag jobbat in så att jag är snart klar med uppgifter som ska vara klart innan "sportlovet" v 7.. har 2 kapitel med  totalt 70 frågor... Sen har ju inte vi sportlov utan självstudier och när vi kommer tillbaka ska vi ha gjort en intervju, och 2 inlämningsuppgifter...så ingen rast ingen vila... Jag vill försöka ha alla instuderingsfrågor klara som vi vet vi ska göra  klara så snart som möjligt så man kan koncentrera sig på inläningsuppgifterna och få bra betyg... har 5 kapitel efter sportlovet som jag vet att vi ska göra.. vi flyttar ju på sportlovet så det bidrar ju till att jag vill ha så mkt som möjligt klart...

Nu när jag sitter på kvällarna fram till efter midnatt så är jag rätt seg orkar inte mer än nödvändigt.. det är nästan så jag går in i väggen med skolarbeterna... Fick erbjudande om att jobba med dubbel lön men det fick man ju tacka nej till har ju  inte ens tid till min man eller mina egna hästar... det känns riktigt jobbig.. har dåligt samvete för att inte hinna med mina hästar och lägga allt arbete med dem mestadel på pappa men mamma och Jonas hjäper ju till.. När jag är i stallet på helgerna så tänker jag bara att jag måste hem till böckerna.. det är ingen kul känsla...
Jag har ett djävulskt humör hemma och det gör ju att det går ut över Jonas att jag inte hinner med så mkt jag vill och att jag inte fattar det andra verkar fatta...

Jag lovar att jag kommer inte studera mer på ett bra tag efter denna utbildning (undersköterska)...Jag försöker intala mig att det blir lättare när man kommit in i det hela... När gör man det?? om 3 terminer eller??


För övrigt så känns det bra. Känner mig pigg till och från.. skulle nog vara mer pigg om jag inte behövde tillbringa så mkt tid framför böckerna och datorn.. Jag räknar med att ta tag i motionen när jag kommit in i det hela mer.. Jag vill ha mer tid!!!! Skulle jag göra något annat än skolan så mår jag dåligt av att jag itne gör det jag måste...

Hade en paus igår och tittade på robinson finalen vilket var skit..blir sämre och sämre varje år... efter det var det åter till datorn och skriva vidare... vid 00.04 så kom Jonas och löste av mig i mitt renskrivande så jag fick vila mina ögon...

Nu har jag inte tid att sitta här och skriva mer.. Ni kan ju aldrig gissa vad jag måste göra....jo det är helt rätt åter till böckerna...

Ville bara göra ett inlägg så ni inte tror att jag glömmer er mina läsare...

Ha en trevlig söndagskväl och en bra vecka!!
Postat av: Sandra V

Lämnar ett litet spår efter att ha tassat runt hos dig en stund. Hoppas att du ser en ljusning i studierna snart, verkar vara mycket att stå i! Ha en bra dag!

2010-02-01 11:28:07
Blogg/Hemsida: http://www.sandraviklund.se
Postat av: Jessica

sv: jag har fått den av min pojkvänn men tror inte han har köpt den, men det är inte den som finns på deras hemsida. vet dock inte om den är värt 250 kr som det står att den kostar



Fin blogg föresten :D

Peppkram

2010-02-04 13:02:43
Blogg/Hemsida: http://smalajessie.blogg.se/
Postat av: Viktkamp

Har du precis börjat plugga? Du måste lära dig att kunna släppa skolarbetena oxå, annars kommer du inte orka. Jag blev klar med samma utbildning sommaren 08.

2010-02-05 20:33:57
Blogg/Hemsida: http://viktkamp.webblogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?