Dags för uppdatering!!

Jag säger bara mer tid önskas....

Min vecka har sett ut ungefär så här:

05.00 kl ringer dax att gå upp... så jag hinner äta frukost i lugn och ro samt läsa tidningen.

07.00 varit på jobbet, vilket har varit i ett travstall med 20 boxar att mocka, ströa, fodra, ut/insläpp, körning m.m.

13.00 - 14.00 Då har jobbet slutat.

14.00 - 15.00 Lunch

15.15 Varit i mitt egna stall där vi i början av veckan hade 4 boxar att mocka men som utökades till en box till i onsdags. Så nu har vi 5 hästar som vi sköter (+ att det finns en som är inackordad så totalt finns det 6 hästar i vårat stall).

17.00 - 18.00 då är det dax att bege sig hemåt

18.00 då är det middag/kvällsmat.

Efter det är det lite träning med Wii som gäller.. sen har det varit sängläge..

Har kännt mig lite seg i veckan så jag har kört tidiga kvällar inte senare än 21...

Mitt jobb är jobbigare än vad man tror... Det är en bra bit att gå och tömma kärran varje gång i alla fall när man mocka i deras nya stall, de har en alldeles för liten kärra så man för tömma minst en gång per box om  inte mer. Det finns en stor kärra men den är det punka på och inget nytt hjul finns.... För att köra fram spånbalar och höbalar så har man en säckakärra där ena hjulet är helt kaput så man släpar den fram... Det finns 2 säckakärror till men det är mer kaputa än den jag använder... Försöker ta med en spånbal eller höbalar när jag går och tömmer så jag inte behöver utnyttja säckakärran... Jag ser mitt jobb som in träning... För när jag har jobbat så är jag för det mesta helt slut och skulle lätta somna en stund i sängen... men det går ju inte när man har sitt egna stall att fixa åxå... Nu har jag ju skaffat en ny häst till (fick ett toppen erbjudande av de jag jobbar åt så det gick inte tacka nej)




Detta är nya tillskottet...

I helgen nalkas det mitt egna stall bara mitt egna ska bli skönt.. sen blir det givetvis träning och lite mys... Körslaget börjar idag.. Jag har ju en klar favvo och det är Mojje han är min Idol...

Idag fyller även FiA år så ett stort grattis till dig gummsan!!

Nu ska  jagläsa tidningen och äta frukost...

Ha en underbar lördag...

Postat av: sessan

Det är inte utan att jag blir lite avundsjuk när jag läser ditt inlägg... visst är det slitsamt, men oj vad jag saknar att arbeta med hästar! :O)

Hur gick det på tävlingen föresten?



ta hand om dig. kram



2010-03-20 10:04:25
Blogg/Hemsida: http://sessan85.blogspot.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?