Ja vad är det jag är.....

... Jag är extremt glad och lycklig för att jag har gått ner 4,3 kg på en månad.... och nu är jag så jäkla pepp på att lyckas... Igår var det fantastiskt väder ute solen strålade och det var varmt ute... Vad gjorde jag då, jo jag eller vi tvättade, städade, bakade bullar och sedan for vi ut till stallet och gick på promenad med Topino (häst) och Rambo (hund) det var roligt och jobbigt...



Barntänkande:

Jag fick en fundering igår när jag suttit och kollat runt alla bloggar jag följer och familjeliv... Det finns ju flera i samma sits som jag som måste gå ner i vikt för att ev få vidare hjälp med att lyckas bli gravid... De flesta säger ju att går man bara ner i vikt så löser det sig själv...

Vi sökte ju hjälp för att vi inte lyckats någon gång... vi har ju aldrig skyddat oss utan det får bli om det bli men efter att åren gått så började man ju fundera... Vi genom gick en utredning där mannen var ok och jag hade många äggblåsor men eftersom jag inte varit regelbunden m.m. så fick jag rekomendationen att gå ner i vikt och när jag passerat deras gräns så var vi välkomna åter för en ny undersökning... Jag har ju ett antal kg till som ska ner...

Men det jag har tänkt på var jag har ju inget jobb... Vi båda tycker ju det är halvjobbigt att leva på en lön och inte kunna unna oss något... Känns inte rätt att skaffa barn då... sen kom en annan tanke... tänk om vi inte kan få barn??? eller tänk om det är nu eller aldrig när vi ska tillbaka på återbesök??? Är det värt att offra en sådan stor lycka som det skulle få vara att skapa ett nytt liv för att man inte har jobb????

Både Jonas och jag vill ju inget mer än att bli föräldrar och det blir inte lättare när alla runt omkring oss bildar familj


Vad tycker ni som läser

Ska man skaffa barn när bara en har jobb?

Ska man ta chansen när det kan vara den sista eller man har svårt att bli gravid?

Ska man offra sin största lycka för att man inte har jobb?


Jag känner flera som skaffatr barn och bara lever på en lön och de som är ensamstående med barn.....

Jag tror inte jag skulle klara av att missa den chansen att få uppleva hur ett liv växer inom en.. Man får lägga om livet och inte spendera på massa onödiga saker...




Nu har jag inte tid att sitta här mer.. måste städa lite...

ha en toppen dag!!!
Postat av: Sandra R

Jag tycker att folk ska skaffa barn när det känns rätt. Vi önskade oss ett syskon till sonen och började köra oskyddat samtidigt som jag var arbetslös och senare sjuksriven. Längtan efter barn känns större än pengar och arbete. Samtidigt är det av stor vikt att ekonomin går ihop. Kan ni leva på den inkomst ni har nu - och med ett barn? Om det går, och ni är villiga att offra klädinköp, saker till hemmet, restaurang- och biobesök, då är det säkert ett bra läge att skaffa barn.

Lycka till!

2010-03-31 12:46:06
Blogg/Hemsida: http://aresmamma.blogspot.com
Postat av: Jenny

Svårt att säga.

Faktum är att barn kostar. Mer än man någonsin kan tänka sig.

Visst klarar man sig på luft och kärlek, men att skaffa barn är en svår omställning som det är. Har man dessutom det ekonomiska att ta hänsyn till så är det en påfrestning.



Men nu är det sannolikt året innan det kommer en bebis. Har den utan jobb inte möjlighet att stenhårt försöka hitta ett jobb?

Helt klart är det en fördel med jobb. Men att välja bort barn kanske låter överdrivet.



Mitt tips - utan att egentligen veta någonting - är att göra vad man kan för att hinna skaffa jobb innan.

Lycka till.

2010-03-31 21:47:00
Blogg/Hemsida: http://www.mammaglad.com/blogg
Postat av: sessan

Hej! Allt är bra med mig men datorn har strulat så jag har inte haft tillgång till internet på ett tag... Här inne har det hänt grejer ser jag. fin ny design du har. :)



Frågar du mig, så tycker jag absolut att man ska passa på medans man kan. Det är inget som säger att barnet får det bättre eller blir mer älskat bara för att båda föräldrarna har ett jobb. go for it! :O) Klart att ni ska ta chansen! ett jobb kan man ju faktiskt skaffa när som i livet. Ett barn däremot det skaffar man ju inte, det får man... om man har tur. :O) ha en härlig påsk! Kramar

2010-04-01 12:50:44
Blogg/Hemsida: http://sessan85.blogspot.com

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?