Trav, Hachiko m.m.

Trötter... Det är vad jag är.. Vad har då hänt sen sist?? Inte så mkt att anteckna faktiskt.. I fredags så vad det dags för en ny start på Kalmar där vi knep med oss 2000kr och en 6:e plats. Penja sprang på nytt rekord igen.. Hon har en bra form just nu men vi väntar fortfarande på loppet där hon blir bland de 3 och inte har så många störningsmoment i loppet.. men det kommer väl..

Valborg var som sagt travet som gällde.. vi var hemma vid stallet vid 00.30 och då ska allt plockas in och hästen ska pysslas om, sen när man kommer hem så är man inte trött utan man måste varva ner lite.. så klockan var nog närmare 3 när jag gick till sängen.. sen upp igen för att åka till stallet vid 9.. sen var det en heldag där med att köra häst m.m... kvällen avlutades med lite körslaget.. har inte följt det så mkt.. och såg inte hela igår heller.. men jag tyckte att Picasso gjorde sista låten bättre än Kalle men de andra vet jag inte.. Ville att Mojje skulle vinna när jag såg att han var med men det gjorde han inte..
Efter det hittade jag en film i Telias videobutik som vi har på boxern.. måste säga att det är smidigt att kunna hyra via där... men jag hittade filmen Hachiko: A Dog´s Tale (Hachiko - En vän för livet) Som är gjord av ingen mindre än Lasse Hallström.. Föll för den direkt
Här kommer ett litet smakprov:



Jag kan meddela att jag grät, det var riktigt längesedan jag grät för en film så mkt.. man blir berörd i hjärtat och själen.. Den är baserad på en verklighet och det gör ju att man blir mer berörd..

Rekommenderar denna stort!!

Jag älskar filmer som är verklighetsbaserade..

Hos pappa igår laddade jag ner ett träningsprogram med Jillian Michaels som är med i Biggers Loser.. Ska testa på hennes träningsvideo...

På tisdag är det dags för återbesök.. Kommer inte vara överraskad om jag inte gått ner något.. känns inte så och med hur jag har mått så är jag glad om jag gått ner minsta lilla.. Det blir till att se till att inte äta onyttig och träna mer så kanske jag kan gå ner nått litet till tisdag.. Det återsår och se... Jag hoppas på att kunna köpa nya skor snart så jag kan gå till stallet igen..

Nu har jag inte tid att sitta här mer... har lite sysslor att göra..

Ha en underbar och solig söndag!!

Kommentar från:
Fly?? Hur länge orkar man??

Mother, Married & Twenty

Du är inte alls ensam om att tänka i de här banorna! Det gör jag också ibland. Jämför mig med andra och tycker att de lyckats bättre än jag. Samtidigt får jag ett jävlar anamma och vilja att visa alla andra att jag också kan när jag hamnar i sådana jobbiga stunder. Försök komma på vad det är som gör DIG lycklig, små saker som stora. Och sedan kan du börja med de små och försöka uppfylla dem för din egen skull. När du börjat må i alla fall lite bättre kommer du sedan kanske ha orka att ta itu med de lite större problemen.

Kram:)

Svar: Det är precis vad jag har börjat göra.. Just nu har jag haft en period där det bara är jag.. jag har unnat mig att ta det lugnt och tänka på mig själv.. Jag måste må bra själv innan jag kan stötta mina vänner och ge dem lite av min styrka.

 

Tusen Tack!!

eva

Hej
Du kan gå in på Fb och söka på NOKA där får du kanske lite inspiration, se hur andra har lyckats gå ner i vikt.

Svar: Jag har testat på Xtravaganza och tycker inte om konceptet med att man ska äta soppor eller dricka pulver.. Vill man ner i vikt och behålla den nya så är det till att träna regelbundet och äta sund mat.


Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

        Kom ihåg mig?